Travel Tip #1 S3

Gepubliceerd op 4 maart 2024 om 07:00

De kleine lettertjes

Je hebt een reis geboekt. Je denkt alles gaat goed, ik heb een vlucht en een hotel. Maar dan op locatie. Krijg je een hotelkamer die je totaal niet had geboekt. Balen want het is de enige vakantie dit jaar. Wat nu? Zit je aangesloten bij een reisorganisatie dan heb je de mogelijkheid om contact met ze op te nemen. Zij zullen alles doorlopen om te kijken wat er is mis gegaan. Heb je misschien toch iets verkeerds aangeklikt of heeft het hotel de fout gemaakt. Als je niet aangesloten zit bij een reis organisatie dan moet je het zelf oplossen. Meestal kan dat bij de receptie van het hotel. Het hotel kan dan kijken waar het is mis gegaan. Het kan ook zijn dat jij een fout heb gemaakt. Dan moet je je verlies nemen. Je hebt het immers zelf aangeklikt. Het is dan een stuk lastiger om je gelijk te halen. Een goede tip is om rustig alles te boeken. Iets snel regelen kan problemen veroorzaken. Ook stress of spanning speelt daarbij een grote rol. Als jij teveel gaat stressen voor een reis dan zullen dingen mis gaan. Ga daarom goed voorbereid op reis. Je kunt alle tips op je gemak doornemen. 

conclusie: te gehaast iets boeken of teveel stressen voor een reis kan voor vervelende problemen zorgen. Aangesloten bij een reisorganisatie maakt het ook makkelijker. Zij zorgen dat alles word geregeld. Mocht er echt wat mis gaan kan je altijd naar je verzekering gaan. Je moet je reis altijd verzekeren voor als er echt wat mis gaat. Denk aan een ernstig ongeluk of een overlijden van een medegenoot. Hier ga ik het ook over hebben later dit seizoen. 

The small print

You have booked a trip. You think everything is going well, I have a flight and a hotel. But on location. You get a hotel room that you didn't book at all. It's a shame because it's the only holiday this year. What now? If you are affiliated with a travel organization, you have the option to contact them. They will go through everything to see what went wrong. Perhaps you clicked something wrong or the hotel made the mistake. If you are not affiliated with a travel organization, you will have to solve it yourself. This can usually be done at the hotel reception. The hotel can then see where things went wrong. It may also be that you made a mistake. Then you have to take your loss. After all, you clicked it yourself. It is then a lot more difficult to prove you are right. A good tip is to book everything quietly. Arranging something quickly can cause problems. Stress or tension also plays a major role. If you stress too much before a trip, things will go wrong. Therefore, be well prepared for your trip. You can go through all the tips at your leisure.

Conclusion: booking something in a hurry or stressing too much before a trip can cause annoying problems. Joining a travel organization also makes it easier. They ensure that everything is arranged. If something really goes wrong, you can always go to your insurance company. You should always insure your trip in case something really goes wrong. Consider a serious accident or the death of a fellow companion. I'll also talk about this later this season.

 

 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.